Cliëntenraad

De Cliëntenraad bestaat uit cliënten van de aangesloten huisartsenpraktijken en adviseert de directie over zaken die van belang zijn voor alle cliënten. Zorginstellingen zijn wettelijk verplicht een cliëntenraad te hebben. De wet beschrijft bij welke zaken de directie het advies van de cliëntenraad moet vragen.

Wat doet de cliëntenraad?

De belangrijkste taak van de cliëntenraad is het behartigen van de gemeenschappelijke belangen van de cliënten. Hij fungeert als een schakel tussen de zorginstelling en de cliënten/patiënten, waarbij hij de stem van de cliënten laat horen en meedenkt over het beleid en de kwaliteit van zorg.

De belangrijkste plicht van de cliëntenraad is om regelmatig de wensen en behoeften van cliënten te inventariseren. Oftewel ‘contact met de achterban’ te onderhouden. Ook moet de cliëntenraad de achterban informeren over wat hij met de informatie van de cliënten heeft gedaan of gaat doen en over welke werkzaamheden de cliëntenraad uitvoert.

Meer informatie over de taak van de cliëntenraad staat op de website van de stichting NCZ

Bekijk ook de video op Youtube met uitleg in eenvoudige taal.

De cliëntenraad bestaat sinds 1 januari 2024  uit:

Jan Meeuwisse (voorzitter)
Lieneke van der Schoot (secretaris)
Piet van den Bliek
Cornelis van Gils
Natascha van Riet

De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten. Wel staat hij open voor signalen en suggesties die alle cliënten aangaan. De cliëntenraad is te bereiken via clientenraad@hzgbreda.nl.

Klachtenregeling

Ben je ontevreden over de kwaliteit van onze zorgprogramma’s geleverd door onze huisartsen en zorgverleners? Bekijk onze klachtenregeling